De vorbă cu...artistul din spatele paginii Străzile lui Dumnezeu

Săptămâna asta am invitat să stea de vorbă cu noi un băiat foarte sufletist, un prieten foarte vechi al acestui blog, un om care și-a început activitatea în anul 1999 printr-un graffitti pe un gardul vecin, dar mai tarziu, și-a dedicat toată munca sa de artist al străzilor,lui Hristos, și a hotărât să promoveze arta stradală făcută în cinstea Creatorului tuturor, și anume lui Dumnezeu. Este vorba despre artistul din spatele paginii de facebook Străzile lui Dumnezeu.
inima străzii pictată cu măiestrie!

















România ortodoxă
Câteva cuvinte despre omul din spatele graff-urilor?
Străzile lui Dumnezeu: Sunt street-artist cam de prin 1999,am inceput ca toti pustanii cu graffiti pe blocuri, poduri si pe unde mai apucam, apoi am dat-o pe un street-art satiric, social, politic si altele. A urmat o perioada de cautare nu neaparat artistica ci una sufleteasca in care am incerc sa-mi gasesc drumul spre Dumnezeu. Asa in drumul meu spre El am schimbat si macazul pe plan artistic incercand un street-art religios.
Citatul care te reprezintă?
Străzile lui Dumnezeu: "Toata viata noasta lui Hristos Dumnezeu sa o dam"
Cea mai mare realizare de pana acum?
Străzile lui Dumnezeu: Nu am o realizare care să iasă-n evidență.
Cum ai inceput sa faci graffiti?
Străzile lui Dumnezeu: Nu stiu, era in mine, la inceput am facut , putin impins de la spate, mi-a zis cineva "nu-mi faci si mie un graffiti cu ce vrei tu pe gard?" si m-am apucat, stiu ca era in mine si ala a fost momentul in care m-am eliberat.
Ce reprezintă pentru tine Străzile lui Dumnezeu?
Străzile lui Dumnezeu: La inceput era un dosar la mine in PC cu vreo 70 de poze, era un fel de documentare despre street-artul religios. Voiam sa fac asta, trebuia sa ma documentez mai intai si WOW usor, usor am luat-o pe fir, de la un artist la altul am descoperit lucrari uimitoare, unii street-artisti care se ocupa doar cu partea religioasa. In timp de un an cred ca am gasit peste 1000 de fotografii si am zis ca trebuie sa le unesc pe toate undeva si asa a venit ideea paginii https://www.facebook.com/StrazileLuiDumnezeu.Acum pagina e mai mult decat o documentare a mea, e o pagina care vreau sa aduca oamenilor bucurie, vreau ca ea sa aduca si o alta impresie fata de street-art, prea multi oameni cred ca street-artul inseamna doar vandalizare si vreau sa-i fac sa gandeasca putin mai altfel.
Cum crezi că este apreciata munca ta?
Străzile lui Dumnezeu: Acum, sincer nu ma mai intereseaza, cand eram mai tanar ma interesau si aprecierile sau parerile oamenilor, unii ma apreciau în modul drăguț, iar altii ma apreciau cu injuraturi sau cu amenzi. Acum o fac doar pentru Dumnezeu!
Faptul ca arta urbana, este considerat vandalizare, crezi ca e o problema de mentalitate sau de gust?
Străzile lui Dumnezeu: Si, si , unii prefera arta clasica , altii vor sa iasa cat mai mult din tipare, in speta tinerii. Sa nu uitam ca traim in Romania si ca noi doar de vreo 20 de ani am mai ridicat nasul din mediocritate. La urma urmei arta urbana este si vandalizare, asa a inceput dar deja in zilele noastre vorbim despre altceva, artistii astia ai strazii scriu istorie artelor.
Era nevoie de Străzile lui Dumnezeu pentru dezvoltarea artei urbane?
Străzile lui Dumnezeu: Nu stiu daca dezvolta in vreun fel, asa cum am mai zis vreau sa bucure si vreau sa arate o alta fațadă a strazilor.
Cum se manifesta credinta in ceea ce faci tu?
Străzile lui Dumnezeu: Bucurie, multa bucurie si dragoste fata de Dumnezeu si fata de oameni!
Cat de des fregventezi biserica?
Străzile lui Dumnezeu: În fiecare duminica si in cursul saptamanii cand am timp.
Cum crezi tu ca ar putea biserica sa atraga mai multi oameni?
Străzile lui Dumnezeu: Asta e o intrebare grea si nu sunt eu in masura sa raspund la ea, dar eu cred ca biserica este insusi Dumnezeu si fiecare om simte cand e momentul sa vina inapoi acasa. Dumnezeu isi iubeste toti copii, lucreaza la noi in fiecare secunda si ne stie drumul fiecaruia. Chestii gen biserica e invechita, popii sunt afaceristi si indeparteaza oamenii de biserica sunt fumigene de la sarsaila. Biserica atrage prin insusi creatorul ei. Si 30 de ani daca treci pe langa biserici fara sa intri in ele tot se petrece ceva in tine simti ca acolo te-ai nascut si vrei nu vrei tot acolo vei trece dincolo.
Crezi ca lumea se poate mantui prin arta sau macar indreptata spre mantuire?
Străzile lui Dumnezeu: Nici macar creatorul(artistul) nu cred ca se poate mantui prin arta, cred ca e doar o unelta, mantuirea se face doar prin indreptarea sufletului tau,dar ce stiu eu despre mantuire, Dumnezeu ne mantuieste, El e bun si milostiv. Eu doar caut mantuirea nu stiu cum se procura.
Poti sa ne recomanzi niste carti?
Străzile lui Dumnezeu: Sfânta Scriptură.
Ce planuri ai pentru 2014?
Străzile lui Dumnezeu: Să ma ajute Dumnezeu sa nu mai fiu asa lenes ca pana acum si sa fac macar 30% din lucrarile ce le am planuite!
Un mesaj pentru cei care intra pe blog-ul nostru?
Străzile lui Dumnezeu: Sa ma ierte daca viziunea stil graffiti religios i-a nelinistit in vreun fel, sper ca pagina le aduce bucurie si astept chiar mesaje cu pareri despre pagina. Doamne ajuta!
Mulțumim pentru timpul acordat!
Străzile lui Dumnezeu: Cu plăcere, numai bine!

Share this:

CONVERSATION

0 comentarii:

Sfinții închisorilor

Fericiti cei Prigoniti